سرعت باور نکردنی اینترنت

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان www.minaei.loxblog.com و آدرس minaei.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 26
بازدید هفته : 42
بازدید ماه : 52
بازدید کل : 14426
تعداد مطالب : 5
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1



آمار مطالب

کل مطالب : 5
کل نظرات : 3

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 16
باردید دیروز : 26
بازدید هفته : 42
بازدید ماه : 52
بازدید سال : 377
بازدید کلی : 14426
سرعت باور نکردنی اینترنت

امروز براتون یک مقاله درباره فناوری Grid گذاشتم که این فناوری می تونه سرعت اینترنت را به سرعتی باور نکردنی برسونه من این مقاله رو توی کلیک ( روزنامه جام جم ) خوندم و متنشو از سایت این روزنامه براتون گذاشتم تا شما هم بخونید و ببینین اینترنت ما ایرانیان کجا و اروپا و امریکا کجا .... .

به دوستداران کامپیوتر و فناوری پیشنهاد می کنم حتماً این مقاله رو بخونن. مقاله در ادامه مطلب.

پیش به سوی سرعت‌
اینترنت روز به روز بیشتر متحول می‌شود و تغییر می‌كند. البته اینترنتی كه ایرانیان می‌شناسند با اینترنتی كه بقیه دنیا می‌شناسد تفاوت‌هایی دارد كه یكی از آنها به مقوله سرعت برمی‌گردد. در حالی كه اینترنت پرسرعت ما در مقیاس خانگی از 128 مگابیت در ثانیه فراتر نمی‌رود، در آن سوی آب‌ها مردم در خانه‌هایشان سرعت‌های چند گیگابایت در ثانیه را تجربه می‌كنند و به خدماتی دسترسی دارند كه ما فعلا باید در خواب ببینیم.

به هر حال همین سرعت‌های سرسامآور هم دیگر آن ور آبی‌ها را راضی نمی‌كند وبرای همین به فكر استفاده از فناوری‌های جدیدی افتاده‌اند. با این حساب اینترنت با ساختار فعلی‌اش در آینده نه چندان دور به خاطره‌ها می‌پیوندد و به چیزی قدیمی و از دور خارج‌شده مبدل می‌شود.

دانشمندان و محققان آزمایشگاه‌های سرن در قلب اروپا كه ایجاد اینترنت در دهه 90 به كمك آنها صورت گرفت، به تازگی جایگزینی فوق سریع برای آن طراحی كرده‌اند كه بارگذاری محتویات یك دی‌‌وی‌دی را در چند ثانیه ممكن می‌سازد.

برآوردها نشان می‌دهد كه سرعت این شبكه نسل جدید حدود 10 هزار برابر سرعت شبكه پرسرعت فعلی است.
شبكه مذكور كه فعلا نامgrid  بر آن نهاده شده تا حدی قدرتمند است كه با آن می‌توان كل مجموعه آثار موسیقی یك خواننده را در كسری از ثانیه ازیك سوی دنیا به سوی دیگر آن فرستاد. از جمله دیگر فواید راه‌اندازی این شبكه پرسرعت ارسال تصاویر با كیفیت و حجم اصلی، اجرای آنلاین انواع بازی‌های رایانه ای به طور شبكه ای با حضور صدها هزار كاربر و تسهیل دسترسی به محتوای ویدئویی با كیفیت بالا و قیمت مناسب برای افراد در هر نقطه جهان است.

دیوید بریتون، استاد فیزیك دانشگاه گلاسكو  و از جمله چهره‌های كلیدی پروژه Grid  معتقد است كه این فناوری نوین انقلابی در جهان ایجاد خواهد كرد كه حدس زدن ابعاد آن از توان ما خارج است. به گفته او وقتی رایانه‌ها چنین قدرتی پیدا كنند، نسل‌های آتی خواهند توانست به شیوه‌ای متفاوت از مردم امروز با یكدیگر ارتباط برقرار كرده و با هم همكاری كنند، شیوه‌هایی كه حتی در تصور نسل فعلی نمی‌گنجد.

قدرت grid  در تابستان امسال و در روزی كه از سوی دانشمندان مركز سرن روز دكمه قرمز نامیده شده، بیشتر آشكار خواهد شد. در این روز شبكه مذكور به طور آزمایشی راه‌اندازی خواهد شد تا اطلاعات با سرعتی باورنكردنی منتقل شوند و تعداد بیشتری از مردم در جریان جزییات این تحول جدید قرار بگیرند.

سرن كه در نزدیكی ژنو واقع است اجرای پروژه grid  را 7 سال پیش آغاز كرد. در آن زمان محققان موفق به ساخت وسیله‌ای جدید موسوم به Large Hadron Collider  شدند كه سرعت حركت ذرات را به میزان قابل توجهی تسریع می‌كرد. این ابزار در اصل برای پی بردن به زمان قطعی شكل گیری جهان ساخته شده بود. اما پژوهشگران متوجه شدند LHC  قادر به تولید حجم زیادی از اطلاعات است كه در یك سال معادل با محتویات 56 میلیون سی دی است.
لازم به توضیح است كه با این تعداد سی دی می‌توان یك توده غول پیكر به ارتفاع 40 مایل ایجاد كرد.


تعداد بازدید از این مطلب: 397
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود